WordPress Woordenboek

WordPress Reacties

Bezoekers kunnen reacties achter laten op berichten en op pagina’s. Reacties op pagina’s zijn niet gebruikelijk en staan daar dan ook meestal uitgeschakeld, het kan wel.

Content wordt vaak beoordeelt met het likes en shares. Reacties geven meer inzicht in wat de bezoeker (lezer) nu echt vindt van het bericht wat er geplaatst is. In WordPress kunnen reacties zijn er een 3-tal soorten reacties:

  • normale Reactie (de positieve en/of negatieve);
  • de Trackback & Pingbacks;
  • en Spam.

Indien u de reactiemogelijkheid heeft aanstaan zullen deze vormen van reacties verschijnen in het algemeen reactie-overzichtsscherm.

Positieve zijn vanzelfsprekend geweldig en we weten dat we op de goede weg zitten met ons Blog of het nieuws wordt zeer gewaardeerd. Ook de minder positieve reacties moet u kunt u net in het ‘echte leven’ zien als opbouwende kritiek. Die reacties leveren vaak ook reacties van andere bezoekers op, waardoor er een soort van online discussie ontstaat (natuurlijk altijd oppassen dat die discussie niet ontaard).

Reacties onderling tussen bezoekers zorgt voor interactie. Bezoekers zijn dan ook geneigd vaker terug te komen, omdat ze niets willen missen.

De Trackback ‘reactie’ is meer een melding van WordPress en is ook aan/uit te zetten. Deze melding verschijnt wanneer een andere website een bericht aanmaakt met daarin een link naar een bericht op uw website. De melding bevat de titel, een korte samenvatting en een link naar dat bericht op die andere website. De Trackback optie moet dan wel aanstaan. De Pingback is min of meer hetzelfde, alleen wordt deze automatisch aangemaakt en verzonden. Bij goedkeuring zal er alleen een link naar het externe bericht onder uw bericht als reactie verschijnen.

SPAM worden we allemaal niet vrolijk van en zijn veelal lange stukken tekst met veel links naar website(s) van de persoon (de spammer) die de spam-reactie geplaatst heeft. Spam kan geplaatst worden door een persoon of door een robot (een geautomatiseerd systeem).

Binnen WordPress zijn er veel mogelijkheden met het reactiesysteem. We hebben dit onderwerp verdeeld in 3 groepen:

Reacties In- & Uitschakelen

Er zijn diverse manieren om de reactiemogelijkheid aan of uit te zetten. In het algemeen voor alle berichten die u gaat publiceren of selectief per bericht. Hier dient u wel rekening te houden met het feit dat eenmaal de reactiemogelijkheid aangezet voor een bepaald bericht, deze niet wordt overschreven als u bij de algemene instellingen de reactiemogelijkheid uitschakelt.

Bekijk dit onderwerp →

WordPress reactiemogelijkheid aan en uitzetten

Reactie Instellingen

Maakt u gebruik van de reactiemogelijkheid is het goed om eerst alle standaard instellingen van het WordPress Reactiesysteem eens te bekijken en eventueel naar wens aan te passen.

Hier vindt u instellingen voor moderatie (handmatig of automatisch goedkeuren), reacties met bepaalde trefwoorden uitsluiten, wel of geen e-mails ontvangen, de afbeelding bij de reactie en meer.

Bekijk dit onderwerp →

WordPress Reactie Instellingen

Reactie Bekijken, Bewerken of Verwijderen

Logt u in op het beheerderspaneel van uw website ziet u direct of er één of meerdere reacties geplaatst zijn. Heeft u de moderatie-optie aangezet bij instellingen dan dient u die reactie goed te keuren. De reactie kunt u ook bijwerken, verwijderen als spam beoordelen en meer.

Bekijk dit onderwerp →

WordPress Reactie Bewerken

SPAM

Wordt uw website veel bezocht en heeft u de reactiemogelijkheid ingeschakeld is de kans aannemelijk dat u last begint te krijgen van SPAM. Hoe u het aantal SPAM-reacties kunt beperken behandelen we in dit onderwerp.

Bekijk dit onderwerp →

WordPress SPAM Reacties

Vragen & Info

Heeft u vragen naar aanleiding van deze uitleg, stuur ons dan een mail op: info@qwain.nl of geef een reactie via onderstaand reactie-formulier.

Ondersteuning staat bij ons op nummer 1, wij zijn u graag van dienst !

Op de hoogte blijven van alle WordPress Nieuwtjes, Tips & Tricks… volg ons dan op Facebook .